utorak, 3. veljače 2015.

Raj na zemlji


Ako ste mislili da su jedino Mirni ljiljan i Orhideja plemenitog kraljevskog porijekla,  onda ste se grdno prevarili.....ne brinite nisam ni ja ništa bolja, svi mi učimo iz dana u dan....a sada na red dolazi njezino visočanstvo paramppapam (zvuk kraljevskih fanfara) Strelitzia ili ti na naški Rajska ptica....Ona ne samo da je plemenita po svom rodoslovnom kraljevskom stablu nego očito postoji razlog zašto ju uspoređuju s rajom..... kad sa 105 godina napokon odlučim prestati maltretirati svijet živih ako  ugledam streliciju znači da sam u raju? Ne morate odgovoriti! (nemojte mi ubijati nadu belj)


Svoje ime Strelitzia Reginae  dobila  je u čast kraljice Charlotte, supruge George III, iz kuće Mecklenburg-Strelitz. Specifičan naziv reginae je latinski i znači 'kraljica'.Strelicija ili rajska ptica svoje kraljevske korijene vuče iz južne Afrike, točnije sa područja Rta dobre nade i u svom prirodnom staništu raste kao divlja biljka.....ako pustiš ženu da raste u svom prirodnom staništu pretvoriti ćeš ju ili u naperlitanu curu ili u Rambo girl.....divlje u oba smisla....nisu ni muškarci ništa bolji, ne brinite. wink Njezine velike narančaste cvjetove oblika ptičje glave s dugim kljunom oprašuju ptice. Kao ukrasna biljka u Europu je donesena potkraj 18. st. Sad vas zanima ta usporedba, mislim i mene da ne bude zabune, kako taj cvijet može izgledati kao ptica....u nastavku slijedi demonstracija: rofl

Kad sam pogledala na prvu, ispalila sam pa kakva je to slika bez strelicije....da dobro, nosim naočale ali priznajte da sliče ova dva pozera.rofl

Sad s obzirom da opet brbljam o cvijeću koji većina dečki ne voli.....tko voli banane? Uzet ću u obzir da vas je nekolicina rekla da volite (nadam se i pokoji dečko) jer je upravo ovaj cvijet iz porodice banana (Musaceae). Da da istina izgledom nimalo ne sliči bananama, a i ne jede se....dobro neke životinje je jedu, ali mi nismo životinje, ali pogledajte sliku lišća i biti će vam jasno. rofl


S obzirom da je i ova kraljica potekla iz tropa, i ona se koristila za liječenje različitih bolesti kao što su upale žlijezda i spolnih bolesti. Jedna zanimljivost, možda ne toliko zastupljena kod nas ali u Engleskoj jest, je ta da se mlijeko iz sjemenki ove rajske ptice koristi za proizvodnju kiselog mlijeka. Također zanimljivo je da se ektstrakcijom ulja iz  lapova dobivaju boje, a iz lišća antioksidanti....znate oni mali spojevi koji se bore  protiv zločestih i štetnih spojeva u našem organizmu! U boj u boj! rofl


Iako je ovo biljka tropa, može uspijevati i kod nas, na otvorenom ju mogu uzgajati Dalmoši, a mi sa kontinenta ju možemo preko ljeta držati vani, budimo realni naše temperatura ljeti su kao temperature u tropima rofl, a preko zime ju unesemo u toplije krajeve.....stavite ju u staklenik, staklenu verandu ili nešto slično, no vodite računa da se ne voli pržiti na Suncu, i izlagati direktnom suncu kao ni mi na plažama.....a možda mi to radimo da drugi ne vide naše ''zimske'' zalihe na tijelu. yes


 Sad ćemo se malo bazirati na njenoj anatomiji tijela....točnije glave....ne brinite nećemo vršiti dijagnoze i moći će te pročitati što je ''doktor'' htio reći rofl. Dakle, na slici možete vidjeti da se cvijet sastoji od 3 briljantno narančastih latica i 3 svijetlo-plavih latica...sad se prva ja pitam zašto baš te boje.....naime narančasta boja ''priziva'' ptice da dolete do nje, kada ptica ''sjedne'' na cvijet, na red dolaze svijetloplave latice, njihova uloga je da uhvate pticu, tj nježno prekriju noge ptice i na taj način ih ''zaraze'' peludom...ptica odleti i prenese pelud na drugu biljku....savršen način da se ne morate ustati s mjesta da bi nekog oprašili jelda?! wink. Nemojte trčati sa zaključcima kako je ona grozna ''osoba'' iskorištava jadnu pticu, jer ona za nagradu nahrani pticu nektarom dok plave latice stavljaju pelud na nj noge.....i svi sretni i zadovoljni, to ja zovem timski rad! yes



Sad se vi pitate odakle meni ovaj cvijet i zašto sam baš njega odlučila predstaviti u 2. mjesecu? Razlog tome je dolazak ''Dana Zaljubljenih'' ja osobno nisam fanatik tog dana, meni se ljubav izražava svakodnevno, ali hej zašto se na  taj dan ne bi dodatno veličala ljubav. Jedan od poklona na taj dan upravo je cvijeće, među prvima su ruže....ali ne i kod mene, ja vam predstavljam Rajsku pticu kao jedan poseban, veličanstveni cvijet za pokloniti voljenoj osobi. Ne samo da je dugotrajan kao rezano cvijeće, ne samo da predstavlja ''kraljicu'' 
wink već zato jer ona predstavlja radost, sreću i veličanstvenost. Ukoliko ste dugo u vezi, planirate zaruke ili ste zaručeni ovo je idealan poklon za nju/njega.....dosta je o zabludama da je cvijeće samo za žene, i da se žene treba darivati. Ne, ne i ne.....ok, možda bolje gajba piva od cvijeta, ali rajska ptica je simbol zajedništva, ona se ne poklanja NJOJ, nego NJIMA......kod nje sve latice surađuju za opće dobro, u braku se mora surađivati za bolju i sretniju budućnost.....eto zato je ova Rajska ptica dobila počasno prvo mjesto za izbor poklona za Valentinovo, simbol zajedništva, onda je i vaša veza u punom smislu ''rajska''!! <3  yes


P.S. eto sad sam odgonetnula  zašto naziv rajska yes


Nema komentara:

Objavi komentar