srijeda, 4. veljače 2015.

Proljetni bankrot u Nizozemskoj :)


Moje ime je Tulipan, imam vam ja i ono nakošeno ime, kažu latinsko (Tulipa) ali ja vam se baš ne kužim u te jezike. Kažu mi da sam ime dobio od naziva tubran (tülben) pa sam ja zaključio da imam neke turske krvi u sebi......Kažu mi i da mojih predaka ima posvuda, od juga Europe, sjevera Afrike, te Azije, točnije  područja Anatolije i Irana, a najveći broj vrsta potječe iz stepa Kazahstana i okolice planina Pamira i Hindukuša, jednom riječi ima nas posvuda, i ponosan sam time. Gdje god odmorim svoje korijenje ispostavi se da mi je cijela rodbina ovdje rofl.

Ja sam vam geofita, ali ja jednostavnije volim reći da ja nemam samo tijelo, nego i dupe iz kojeg mi rastu korijenčići, samo što se moja guzica zove lukovica i prilično je mesnata i velika. yes Moje tijelo je dosta vitko, zeleno, mesnato....ali nažalost nemam razvijene mišiće pa sam dosta krhak, za razliku od vas čovječuljaka, ja nemam prave ruke, moje ruke vi nazivate listovima, i znam ih imati od 2 pa čak do 12 po stabljici.....gledajući s vaš perspektive ne bi se čudio a me nazovete hobotnicom! yes



Ono što me posebno krasi i zbog čega sam baš baš cijenjen je moja glava ili po vašem cvijet. Moja frizura vam je različita, ovisi o mom ''raspoloženju'', može biti zaobljena, nazubljena, resasta i u različitim bojama, više boja imam ja nego duga nakon kiše. Drago mi je što sam baš ja prvi osvajač ljudski srca, uz kolegicu visibabu i kolegu šafrana, nakon što snijeg okopni!  U sredini svoje zdjelice od cvijeta nalaze se ''aparati'' za reprodukciju, tučak i prašnici, čekajte da vam nabacim pravu sliku sebe wink...ili više njih, ne mogu se odučiti za samo jednu, ispričavam se!


Wooow zbilja kad ova žena što piše blog stavi mene na jedno mjestu, pa zbilja moram priznati da sam lijep rofl ....čekajte sad će ona uploadati još mojih selfija wink Mislim naprosto morate vidjeti sve moje frizure i ekscentrične boje!!


Nego da vam ispričam ja par anegdotica vezanih za mene.

Tijekom 17. stoljeća mi tulipani smo postali iznimno popularni u Nizozemskoj, mislim da smo sad skoro pa zaštitni znak Nizozemske, moram vam ispričati kako smo se mi preko noći obogatili, dobro ne baš mi, ali ljudi koji su nas ''udomili''. Tu opsjednutost ja bih bolje rekao očaranost  tulipana započeo je botaničar Carolus Clusius. Naime potražnja  naših guzica, pardon lukovica nadmašila je ponudu, cijena lukovica vrtoglavo je rasla, dostigavši i nekoliko stotina dolara za jednu lukovicu....zamislite vi to, nije da se hvalim ali razvalili smo rofl.  Biznis je cvjetao pa su mnogi svoje posjede stavljali pod hipoteku kako bi mogli kupovati i preprodavati lukovice. No svi znamo da nikad ne može biti sve bajno tako da se nažalost situacija početkom 1637.godine  preko noći promijenila, a mnogi su izgubili sve što su imali.....nismo mi krivi, kriva je država! rofl


Taj gospodin Carolus Clusius je ujedno i poznat što je stvorio virus tulipana. Taj vam virus uzrokuje gubitak pigmenta u laticama, znate onako kad smo prošarani to je zato jer smo zapravo ''bolesni''. Uz pomoć tog otkrića stvoreni su brojni varijeteti.  Ne brinite se, ne boli to nas.wink

Ako niste znali osim što smo ovako izgledom lijepi, mi smo vam i vrlo ukusni, ne cijela biljka ali latice su nam jestive. wink Ako mi ne vjerujete imam i dokaz o tome....za vrijeme II. svj. rata 1944., za vrijeme nizozemske gladi ljudi su morali posezati za listovima tulipana!  Postoje brojna jela koji  kao glavni sastojak koriste upravo moje latice (mousse, umaci za tunu, dressing za salate, a čak je poznato i ''Tulip wine'' Tulips wine). No nemojte si odmah pomisliti da sam sav jestiv, mislim volim i ja vas ali halooo nećemo se sad jesti, naime ostali dijelovi tijela su mi gorki a neki i otrovni! 


Inače sam sasvim cool i nimalo opasan, a valja znati da sam zbog svojih raskošnih boja latica proglašen nacionalnim cvijetom Turske i Afganistana. Pravi sam mali zavodnik! wink

Između ostalog zbog mog simpatičnog izgleda cvijeta, koriste me i kao ideja za proizvodnju lampi, ulične rasvjete, lampica za bor.....imam i slika ne brinite.wink



I za kraj bih vam se htio predstaviti u ljubavnom izdanju! Pomoći ću vam da izmamite osmijeh voljenoj osobi, što svojim bojama, što svojom jednostavnošću.Otkriti ću vam tajnu da broj mojih latica (3) je simbol savršene ljubavi wink...priđite bliže da vam nešto šapnem: ja sam vam simbol ljubavi, ako mene nekom poklonite ja toj osobi nosim poruku ljubavi od vas, što da vam kažem volim pomagati wink. Sami ste me dosad već dosta upoznali i vidjeli koliko oblika i boja mene ima, a sad ću vam ja otkriti tajnu šta koja boja cvijeta znači.wink




Vrijeme je da zavežem svoju kosu za danas, noć se približava moram odmoriti malo pa vas stoga pozdravljam i želim vam puno ljubavi, oprosta, sreće na ljubavnom planu, ne zaboravite da je ljubav poput tulipana, onda kada vas ostali razočaraju, povrijede ljubav će biti tu da vas podigne...zašto kažem da ste poput mene, jer i ja zasjam poslije tmurnih i dugih zimskih dana. Volite se to je gnojivo za sve nas! wink

Ukoliko se želite još diviti mojoj malenkosti ostavljam vam link kako moja obitelj, rodbina i ja izgledamo iz zraka Nizozemska zemlja tulipanayes



Nema komentara:

Objavi komentar