srijeda, 11. veljače 2015.

Apolonove suze!


Ime ovog mirisnog cvijeta (Hyacinthus orientalis)  potječe od jedne stare, drugačije legende....nadam se da ste spremni na ovo, nije ništa strašno, ne brinite rolleyes naughty!  Dakle ime je dobio po Hyachintusu, prelijepom spartanskog princa koji je bio Apolonov ljubavnik...piše da je bio prelijep nije da ne vjerujem jer se ipak bog Apolon zaljubio u njega, ali ja ne vjerujem bez dokaza....ljepota je subjektivna....heheheh...baš sam grozna, znam...no vratimo se pripovjetki.. rofl.Njih dvoje su vježbali bacanje diska, kad je odjednom Hyacinthus  pogođen u glavu s diskom koji je skrenuo s puta. Uzrok tome bio je Zefyros koji je bio ljubomoran na Apolona jer je i on volio Hyacinthusa......ouukeeeeej,.....ovo je primjer da ljubomora (ne ona slatka, mala) ona velika nikad ne donese ništa dobroga!

Kad je Hyacinthus  umro, Apolon je bio jako tužan i prokleo je svoju besmrtnost jer je htio da se pridruži svom ljubavniku u smrti. Od njegove krvi je Apolon stvorio zumbul (Hyacinthus), a Apolonove suze se postale latice ovog cvijeta. Dap, ova proljetnica ima legendu iza sebe, povijest i baštinu! Svi znamo da je Apolon bio bog muške ljepote, mora da je zato zumbul tako posebnog opojnog mirisa koja obuzme sva osjetila...kao što se mi žene oduzmemo pred nekim zgodnim muškarcem, jel tako?naughty



Već kad sam spomenula latice, hajde da vam ja njih pokažem i opišem...čovječe to će sad biti kao da opisujem Apolona, ja običan smrtnik....uhh imam sad tremu ..roflPotruditi ću se da tekst bude vrijedan i bogat u čast Apolonu! rofl Kao većina proljetnica i zumbul je geofita, ima lukovicu iz koje se razvija mesnata, sočna zelena stabljika. Listovi su dugački pri vrhu suženi, ma rekla bih ja da imaju izgled čamca, jer doslovno kad ih uberete u njih stavite vojnika, ako imate djecu, i pošaljite ih u vodu, da vidite zašto su kao čamac wink.  Cvjetovi su skupljeni u obliku grozda.....a ne biste vjerovali da osim vodenih zumbula postoje i grozdasti zumbuli.....Ja sam Vam dok sam bila još mala u vrtu bake, uvijek gledala te grozdaste zumbule i nisam im znala naziv, nego sam ih ja proizvoljno zvala grožđem...kako sam odrasla i naučila, sad vidim da sam kao mala već bila prava znanstvenica i detektivka cvijeća! Staviti ću vam prvo sliku grozdastog a odmah iza i sliku ovog što se da kupiti sad u Konzumu, Kauflandu i dr trgovačkim lancima yes... tzv.vodeni zumbul




Vidite kako se razlikuju, ovi gornji vodeni zumbuli su općenito veći, bujniji, zbijeniji i cvjetovi su im  zvjezdasti, dok su grožđani zumbuli baš kao malo minijaturno grožđe na stabljici, sitniji su i po meni nježniji.....wink



Ima ih u brojnim bojama.....a ja da vam ne pričam sad bajke, iako smatram da je čitaocima uvijek zanimljivije zamišljati stvari, razvijati maštu i kreativnost...nadam se da Vas neću razočarati postavljanjem slike zumbula različitih boja.....vi i dalje možete zamišljati neke svoje zumbule! wink


Zumbul je donesen u Zapadnu Europu u 16.st, a prvi je put  uzgajan u Austriji 1500-tih godina. Tijekom sedamnaestog i osamnaestog stoljeća, baš kao tulipani i zumbuli su se mogli vidjeti samo u kolekcijama bogatih ljubitelja cvijeća. Zbog toga što zumbul sadrži parfem, lukovice su bile izuzetno skupe. Sada se uzgajaju najviše u Nizozemskoj i Velikoj Britaniji. Da vidite tu ljepotu kojom zumbul krasi običan vrt! yes


Iranci s zumbulima ukrašavaju stolove pri dočeku Perzijske nove godine, a prorok Muhamed je govorio: „Da imam dva komada kruha, prodao bih jedan i kupio zumbule, jer oni će mi dušu nahraniti". wink
Prvi zumbuli su bili samo plave boje. Danas ih ima bijelih, ružičastih, purpurnih, crnih i u drugim kombinacijama. Prirodna staništa zumbula su kamenjari, od primorja pa sve do visokih planina (2000m nadmorske visine). U našim predjelima veliki broj samoniklih zumbula sreće se u Dalmaciji.

Primjenjuje se u kozmetici i parfumeriji, a ukoliko ste ljubitelj njegovog mirisa, možete ga pronaći u kapljicama parfema ili u obliku eteričnog ulja koji se dobiva ekstrakcijom iz nj cvijetova. Što su cvjetovi tamniji, to imaju intenzivniji miris! I ova proljetnica je dobila posebnu ulogu u svijetu kozmetike, koristi se za dobivanje sapuna, pudera....a ako želite mirisati na zumbul, dovoljno je da cvjetove zumbula pobacate u vrelu vodu prije kupanja.....cvjetovi u toploj vodi otpuštaju miris, djelujući kao sol za kupanje..wink thumbup


 I za kraj nešto o njegovoj simbolici... wink Zumbuli simboliziraju vjernost i nepokolebljivost, ali mogu simbolizirati i igru.  Darivan je nekome prije nego što bi istrčao maraton ili krenuo na dug put. Žuti zumbul je također darivan za iskreno izvinjenje.  Bijeli zumbul simbol je ljepote (zbog Apolona); ljubičasti zumbul ima značenje ''molim te, oprosti mi'' , a plavi simbolizira postojanost  vjernost i duševni mir. thumbup


Eto zašto ne bi nekom poklonili taj raskošni simbol ljubavi, koja ne prestaje ni nakon smrti! yes mah

Nema komentara:

Objavi komentar